Przejdź do treści
palm trees covered with fog

Dostępność

Po wejściu do budynku, z lewej strony znajduje się tablica tyflograficzna z planem parteru. Tablica posiada oznaczenia Braille’m oraz przycisk SOS.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, iż:

  1.  Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Pęczniewie, ul. Wspólna 4, 99-235 Pęczniew, reprezentowany przez Dyrektora Renatę Wodziak.
  2.  Z Administratorem można skontaktować się telefonicznie, pod numerem telefonu 43 678 13 55 lub za pośrednictwem wiadomości e-mail, skierowanej na adres: psds@psdspeczniew.pl ,
  3.  Przestrzeganie zasad ochrony danych nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym możliwy jest kontakt poprzez adres e-mail: piotrmariusz.karcz@gmail.com ,
  4.  Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o zapewnienie dostępności,
  5.  Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i umów zawartych z Administratorem,
  6.  Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  7.  Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wyżej wskazanego celu, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przepisami prawa,
  8.  Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, przenoszenia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,
  9.  Osoba, której dane dotyczą, posiada również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,
  10.  Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
  11.  Administrator nie będzie przekazywał pozyskanych danych osobowych do państw trzecich.

Zgodnie z art.18 ust.1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Żądanie powinno zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
  2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.

Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być  dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargi. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).

Zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, zwanym dalej, wnioskiem o zapewnienie dostępności;

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej można:

–  złożyć osobiście w Powiatowym Środowiskowym Domu Samopomocy w Pęczniewie

– wysłać pocztą na adres: Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Pęczniewie ul. Wspólna 4, 99-235 Pęczniew

– wysłać drogą elektroniczną na adres: psds@psdspeczniew.pl

W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisamiart. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Deklaracja dostępności Strona internetowa Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Pęczniewie

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Każdy ma prawo:

Żądanie musi zawierać:

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Pęczniewie zlokalizowany jest w jednym budynku trzykondygnacyjnym (piwnica, parter, piętro). Posiadamy parking z trzema oznaczonymi miejscami postojowymi dla osób niepełnosprawnych, w bliskiej odległości od wejścia głównego do budynku. Teren jest ogrodzony.

Wejście główne do budynku jest na poziomie wyższym niż parking, prowadzą do niego szerokie schody z poręczą, z lewej i prawej strony. Poręcze są pomalowane kontrastowym kolorem żółtym. Wejście główne znajduje się od ulicy Wspólnej 4. Jest oświetlone lampą z czujnikiem ruchu. Drzwi szklane zamontowane na siłownikach i oznaczone kontrastowymi pasami. Nad wejściem głównym zamontowana jest podświetlana tablica informacyjna z nazwą i adresem ośrodka.

Z prawej strony budynku, od strony ulicy Głównej, znajduje się winda przeznaczona dla osób niepełnosprawnych, nie mających możliwości wejścia po schodach. Przed wejściami są zamontowane dzwonki.

Nie ma głośników, systemu naprowadzających dzwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Istnieje możliwość zapewnienia wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Wewnątrz budynku przy wejściu głównym, po lewej stronie znajduje się tablica tyflograficzna z planem parteru, dzięki czemu zapewniamy informację na temat rozkładu pomieszczeń na parterze. Dodatkowo tablica wyposażona jest w przycisk SOS, osoba przychodząca może wezwać kogoś do pomocy. Tablica posiada oznaczenia w alfabecie braille’a.

Przestrzenie komunikacyjne są wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda). Każde wejście do pomieszczeń i toalet posiada oznaczenia w alfabecie braille’a, znaki pisemne i obrazkowe informujące o funkcji pomieszczeń. Kontrast wizualny stanowią ościeżnice drzwi do pomieszczeń pomalowane na kolor żółty. Dodatkowo zaznaczone są taśmą ostrzegawczą wszystkie różnice poziomów, np. pierwszy i ostatni stopień schodów, wejście do windy. Poręcze przy schodach są pomalowane kontrastowym kolorem żółtym. Posiadamy toalety na każdym poziomie budynku, przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

W budynku jest przenośna pętla indukcyjna dla osób niedosłyszących. Nie mamy tłumacza polskiego języka migowego. Jest możliwość wnioskowania o zamiarze skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego, czas oczekiwania 3 dni.

Istnieje możliwość zapewnienia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji. Jest oznaczenie drogi ewakuacyjnej. Posiadamy dwa krzesła schodowe ewakuacyjne.

Informacja o dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla osób niepełnosprawnych siedziby Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Pęczniewie:

Nad wejściem głównym umieszczona jest podświetlana tablica informacyjna z nazwą i adresem ośrodka.

Została opracowana procedura obsługi, wejścia na teren PŚDS w Pęczniewie osoby z psem asystującym oraz ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie Domu.

Znaki informacyjno-komunikacyjne są stosowane w całym budynku.

Na każdym piętrze są umieszczone numery kondygnacji, tak by umożliwić identyfikację z poziomu klatki schodowej bądź wyjścia z kabiny dźwigu.

Informacje są umieszczanie za pomocą czcionek bezszeryfowych (np. Tahoma), które pozbawione są dodatkowych ozdobników i nie męczą wzroku osób czytających.

Obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się:

  • możliwość stosowania standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
  • przełącznik rozmiaru tekstu
  • przełącznik wyrównania tekstu
  • przełącznik interlini tekstu
  • przełącznik wyglądu czcionki
  • przełącznik kontrastu
  • przełącznik odcienia szarości
  • przełącznik widoku strony
  • przełącznik animacji
  • przełącznik ukrycia obrazów
  • przełącznik podświetlania linków

W przypadku gdy nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej zapewniamy alternatywny sposób dostępu poprzez kontakt telefoniczny, korespondencyjny, za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r. nr 209 poz. 1243) Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Pęczniewie zapewnia osobom uprawnionym tj. doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się dostęp do świadczenia następujących usług:

Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Powiatowym Środowiskowym Domu Samopomocyw Pęczniewie (z wyłączeniem sytuacji nagłych).

Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub złożyć w Administracji Powiatowego Środowiskowym Domu Samopomocy w Pęczniewie (parter).

Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011r. Nr 127 poz. 171 poz. 1016).

Poczta elektroniczna: psds@psdspeczniew.pl  fax: 43 678 13 55 telefon: 43 678 13 55

W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Dyrektor zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji przysługujących jej uprawnień.

Wzór – Zgłoszenie zamiaru skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN (wniosek.pdf, wniosek.doc)

Informacje uzupełniające

Dane teleadresowe podmiotu publicznego

Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Pęczniewie, 99-235 Pęczniew, ul. Wspólna 4

Tel.: 43 678 13 55

Faks: 43 678 13 55

E-mail:psds@psdspeczniew.pl

Strona internetowa: https://psdspeczniew.pl

Strona internetowa BIP: https://psdspeczniew.biuletyn.net